NeuroBooster – platforma rekrutacyjna
NeuroBooster
NeuroBooster jest platformą rekrutacyjną (na pierwszym etapie rozwoju) wspieraną przez sztuczną inteligencję, dedykowaną osobom neuroroatypowym (zarówno zdiagnozowanym, jak i identyfikujące się jako takie) szukającym zatrudnienia oraz pracodawcom.
- HR
Przejdź do
Opis innowacji
NeuroBooster jest platformą rekrutacyjną (na pierwszym etapie rozwoju) wspieraną przez sztuczną inteligencję, dedykowaną osobom neuroroatypowym (zarówno zdiagnozowanym, jak i identyfikujące się jako takie) szukającym zatrudnienia oraz pracodawcom. Każdy pracodawca zarejestrowany na naszej platformie może scharakteryzować swoje procedury rekrutacyjne i środowisko pracy na podstawie szczegółowo opracowanych kryteriów i kategorii transparentnie pokazując poziom otwarcia na procesy i działania neuroinkluzywne. Jednocześnie każda osoba poszukująca pracy posiada profil, który umożliwia (oprócz klasycznych kategorii jak umiejętności, doświadczenie, wykształcenie) pokazanie zarówno co wzmacnia jej potencjał poznawczy, kreatywność czy produktywność (neurboostery) jak i co ją obniża (neuroblockery). Oba profile oferują elastyczne wykorzystanie autorskich narzędzi AI/ ML. NeuroBooster otwiera polski i europejski rynek pracy dla milionów neuroatypowych talentów (i szerzej: na neuroróżnorodność jako optykę procesu rekrutacji i zatrudnienia) – wysoko wykwalifikowanych osób, które aktualnie nie w pełni uczestniczą w rynku pracy z uwagi na niedostosowanie zarówno przestrzeni i kultur organizacji jak i samych procesów rekrutacji do ich unikalnych cech i potrzeb poznawczych i społecznych. NeuroBooster opiera się na istniejących danych z obszaru neuroróżnorodności, jak również na własnych badaniach z organizacjami pozarządowymi, działami HR, firmami rozpoznawalnymi za ich programy neuroinkluzywne oraz potencjalnymi neuroatypowymi użytkownikami. Rewolucjonizujemy podejście do rekrutacji poprzez promowanie partnerstwa między poszukującymi pracy a pracodawcami – zapewniając im możliwość ujawnienia rzeczywistych potrzeb i wyrażenia ich za pośrednictwem naszej platformy. Nasze badania pozwoliły nam zrozumieć, że wprowadzenie samego algorytmu dopasowującego byłoby jak budowanie domu od komina. Dlatego rozwijamy platformę opartą na społeczności z materiałami edukacyjnymi dostarczanymi w elastycznej i zróżnicowanej formule. W Q2 i Q3/ 2025 wprowadzimy szeroko zwalidowaną koncepcję i projekt na etap wykonania, rozpoczynając od tworzenia wersji badającej doświadczenia (UX experience) userów obu stron relacji rekrutacyjnej (firmy i kandydaci / tki).
Zastosowanie
Nasze rozwiązanie skierowane jest do działów HR, CEO, czy innych osób odpowiedzialnych za rekrutację nowych pracowników / czek. W naszej strategii w pierwszej kolejności komunikujemy je do firm wyróżniających się i nagradzanych w plebiscytach DEI, ESG, CSR (early evangelists) natomiast docelowo chcemy wesprzeć także sektor MŚP z branż które najmocniej dotyka deficyt talentów (dotyka on niemal wszystkie branże, na średnim poziomie w Polsce 68%) rozwiązując problem dostępu i rekrutacji talentów, rosnącej rotacji pracowników, jak również zapotrzebowania na innowację. Rozwiązanie jest dostępne dla wszystkich firm, bez względu na sektor, wielkość czy poziom świadomości w obszarze neuroróżnorodności, oferujemy bowiem również wsparcie w budowaniu świadomości, wiedzy i organizacji procesów mających wesprzeć sam proces rekrutowania osoby neuroatypowej (i szerzej neuroróżnorodnej). Wartość rynku rekrutacji online oraz prognozy jego wzrostu, jak również rosnący trend neuroróżnorodności, stwarzają bardzo optymistyczny kontekst dla szybkiego rozwoju i skali wdrożenia NeuroBoostera. Z drugiej strony skierowane jest do osób neuroatypowych (szerzej: neuroróżnorodnych) otwierając rynek pracy na ich potencjał, potrzeby i warunki, w których mogą pełnię swojego potencjału wykorzystać. W ten sposób platforma wpływa na obniżenie bezrobocia w obrębie tej grupy osób (w samej UE osób neuroatypowych w wieku produkcyjnym jest miń 65 milionów, w Polsce miń 5 milionów, a w tym 90% osób z ASD pozostaje bez zatrudnienia) oraz wzrost liczby osób pracujących na poziomie swojego potencjału (a nie poniżej tego potencjału).
Model współpracy
Naszą główną potrzebą jest pozyskanie środków na wdrożenie pierwszego etapu rozwiązania oraz R&D (machine learning, badania user experience). Zależy nam zatem na networkingu, wsparciu na drodze pozyskania finansowania, ale również na doradztwie prawnym (również w obszarze AI act, gdyż nasze rozwiązanie zgodnie z AI Act wchodzi w obszar „high risk”), jak i wsparciu w dotarciu do userów na etapie badania odbioru rozwiązania (user experience). Naturalnie pomoc w budowaniu świadomości naszej rodzącej się marki również przyjmiemy z wdzięcznością (możliwość uczestniczenia w wydarzeniach, pokazywania NeuroBoostera na SoMe etc).
NeuroBooster
Działamy jako pięcioosobowy zespół od września 2024 roku, 16 grudnia zdobyliśmy pierwszą nagrodę w VII edycji Szkoły Pionierów PFR. Założenie spółki planujemy na trzeci kwartał 2025 roku, do tego czasu skupiamy się na pozyskaniu dodatkowych funduszy z programów działających wg zasady equity free (Np. KITS, Spark), w którym posiadanie osobowości prawnej byłoby przeszkodą.
- HR
- Marii Konopnickiej 37/33 84-240 Reda
- https://neurobooster.eu/
- doroba@op.pl
- +48 505 013 878
Kontakt w sprawie innowacji
Marta Doroba
- +48 505 013 878
- doroba@op.pl