Innowacyjny system zarządzania

3P2Z Waldemar Czachorowski

Zmiana w ludziach i zespołach to podstawa do zmian w organizacji. Nie są to zmiany postulatywne. To zmiany faktyczne, a ich miarą jest biegłość w korzystaniu z metod zarządzania. Korzystania, a nie opowiadania o korzystaniu z nich. Potem uczenia innych i nadzoru nad stosowaniem metod. To kolejny komponent innowacji. Tak przygotowana kadra może dokończyć projektowanie innowacyjnego systemu zarządzania. Może też dalej już samodzielnie wspierać innowacje produktowe czy techniczne swojej firmy.

  • Szkolenia

Przejdź do

Opis innowacji
Możliwości zastosowania
Model współpracy
Kontakt

Opis innowacji

Wiele lat, wiele projektów, setki zespołów, książek, tysiące godzin na sali, problemy rozwiązane i porażki, to najważniejsze komponenty innowacyjnego systemu zarządzania. Choć jest wiele elementów wspólnych, to system ten musi być zaprojektowany dla każdej firmy inaczej. Wspólne są komponenty takie jak zespoły, projekty czy procesy. Ale to tylko nazwy, pod którymi każda firma odkodowuje inną tożsamość i inną drogę rozwoju Jak w orkiestrze – niby instrumenty te same, ale utwory grane są inaczej. W etapie pierwszym łącząc, często trudne do powiązania metody zarządzania, tworzony jest spójny i gotowy do synergii system danej firmy. Po pierwsze spójny, bo jest to warunek synergii. Elementy są dobrze połączone. Wszystko chodzi dobrze. Najważniejszym komponentem są tu procesy. Z takiego systemu przyglądamy się rzeczywistości. Eliminujemy to co niepotrzebne. Co nie daje albo dodaje wartości. Efekty: Ponieważ nic nie hamuje, możemy wykorzystywać potencjał ludzi, informacji, pieniędzy i techniki. Czasami są to innowacyjne produkty, czasami innowacja dotyczy styków z klientem, czasami jest to klimat, który przez klientów i innych interesariuszy jest wychwytywany jak zapowiedź sukcesu. Spójność wewnętrzna nie jest pokazowa. Jest naturalnym oddechem firmy. Nikogo nie trzeba przekonywać ani nikomu przypominać. Tak po prostu jest. Etap 2: Na powyższym podłożu można stosować najbardziej efektywne metody zarządzania. Niewielu je stosuje, ale każdy ma duży profit. Algorytm wynalazku czy Analiza wartości, jako jedne z najtrudniejszych metod heurystycznych, mogą zostać zastosowane do poszukiwania nowych rozwiązań, rynków czy produktów. Nie mogą być jednak zastosowane od razu. Są najbardziej wymagające informacyjnie i mentalnie. Aby z nich korzystać firma musi przejść terapię przygotowującą. Jak cykl treningowy przed turniejem. Innowacje w zarządzaniu wymagają spójności, o którą bardzo trudno. Wiele źródeł, wielu konsultantów tworzy z jednej strony dużą ofertę, z drugiej jednak chaos. Ciężko jest wybrać. Postawić na coś lub kogoś. Innowacja nie jest trwała. Jest drogą a nie stanem, który będzie wiecznie trwał. Stąd kluczowym komponentem innowacji są ludzie i ich metodyczne podejście. To przyszli konsultanci wewnętrzni. Są tak przygotowani, aby samodzielnie przeprojektowywać system. To warunek konieczny i kompetencja strategiczna – projektowanie i wdrażanie zmian. Kompetencja ludzka, ale przede wszystkim organizacyjna. Innowacja polega na tym, że wiemy które i jak powinny zostać połączone metody wspierające podejmowanie decyzji. Choć ważne są tzw,. aspekty miękkie (komunikacja, empatia, etc.), to koncentruję się na metodycznym podejściu. Na sposobie, w którym jest największe prawdopodobieństwo sukcesu. Potem trzeba znaleźć elementy, dzięki którym metody będą się wspierać. W obu kierunkach, ponieważ właśnie na styku, i tylko wtedy gdy ludzie są na to gotowi, można znajdować impulsy do podnoszenia efektywności całego systemu. Na metodach prostych, poprzez bardziej zaawansowane, kształtowane są postawy uczestników, przygotowujące część z nich do metod najbardziej efektywnych. Zmiana w ludziach i zespołach to podstawa do zmian w organizacji. Nie są to zmiany postulatywne. To zmiany faktyczne, a ich miarą jest biegłość w korzystaniu z metod zarządzania. Korzystania, a nie opowiadania o korzystaniu z nich. Potem uczenia innych i nadzoru nad stosowaniem metod. To kolejny komponent innowacji. Tak przygotowana kadra może dokończyć projektowanie innowacyjnego systemu zarządzania. Może też dalej już samodzielnie wspierać innowacje produktowe czy techniczne swojej firmy.

Zastosowanie

Innowacje w zarządzaniu dotyczą każdego systemu. Czym mniej rozbudowany system, czym mniejsza firma, tym łatwiej jest ułożyć podstawy na przyszłość. Im większy system/firma, tym projekt staje się bardziej złożony. Ludzie mają coraz więcej do stracenia niż do zyskania. Możliwość stosowania jest na każdym etapie rozwoju i w każdej branży. Elementy innowacyjnego systemu zarządzania można dostrzec w administracji, służbie zdrowia, firmach handlowych czy produkcyjnych. Niezależnie od szerokości i długości geograficznej. To ludzie tworzą ten system i poprzez nich staje się innowacją dającą profity.

Model współpracy

Każdy przypadek jest inny, więc ograniczę się do tego, że model współpracy opracowujemy w projekcie, wskazując konieczne warsztaty, konsultacje osobiste i on-line, opracowania tematyczne i raporty z etapów. Projektowe podejście do stworzenia innowacyjnego systemu zarządzania pozwala nam na korygowanie założonego modelu. Jest on jednak etapowy i każdy z etapów kończy się efektami. Projekt nie ma jednak sztywnego charakteru. Jest zwinnym podejściem do projektowania i wdrażania zmian w organizacji.

3P2Z Waldemar Czachorowski

Nazwa firmy jest akronimem od kluczowych słów, które najlepiej charakteryzują czym się zajmuje: 3P - projekty, procesy, projektowanie 2Z - zmiany, zespoły Te pięć elementów zajmuje szczególną rolę w układaniu systemu firmy w sposób pozwalający na wykorzystywanie szans pojawiających się na drodze rozwoju każdej firmy. Naukowo można określić to synergią dodatnią z otoczeniem. Tworzy ją organizacja, która jest właściwie poukładana wewnątrz. Firma prowadzi szkolenia oraz konsulting rozwojowy wykorzystując potencjał kadry Twojej firmy. Właśnie : POTENCJAŁ, który często jest wykorzystany jedynie w części. Moje doświadczenie akademicki, konsultingowe i praktyczne, pozwala na stworzenie dla firmy specjalnego programu rozwojowego. Wdrożenie dobranych pod firmę metod i narzędzi, pozwala jej na osiągnięcie często spektakularnych (kwantowych) skoków. Przekonało się o tym wielu moich partnerów (nie klientów) biznesowych. Pomagamy sobie nawzajem ucząc się i wdrażając innowacje w zarządzaniu.

  • Doradztwo, szkolenia
  • -
  • https://www.linkedin.com/in/waldemar-czachorowski-40523555
  • waldek.czachorowski@gmail.com
  • 693589348

Kontakt w sprawie innowacji

Waldemar Czachorowski

  • 693589348
  • waldek.czachorowski@gmail.com

Zobacz najnowsze innowacje

  • 13 listopada, 2024

  • 13 listopada, 2024

  • 6 sierpnia, 2024